Doctor Who: Closing Time (2011) Review

Doctor Who Closing Time le-a aruncat în aer cu dragoste 5

„Closing Time”, scris de Gareth Roberts, este o continuare directă a „The Lodger” din sezonul trecut și penultimul episod din Doctor Who ‘ s al șaselea sezon. După cum vă amintiți, am selectat „The Lodger” ca fiind cea mai slabă verigă din seria 5, deoarece a fost cu ușurință episodul care a avut cea mai mică cantitate de substanță și aș spune același lucru și despre „ora închiderii”, deși îmi place mai mult decât predecesorul său. În timp ce ultimele două episoade au fost cu adevărat triste sau cu adevărat înfricoșătoare în moduri diferite, deoarece medicul și prietenii săi au fost supuși unei mari varietăți de orori diferite, „Timpul de închidere” are o abordare mai ușoară și mai comică a misterului obișnuit al săptămânii. Schimbarea mai ușoară a tonului este exact ceea ce v-ați aștepta de la un episod Gareth Roberts, deoarece aproape toate scenariile pe care le-a scris de la „Codul Shakespeare” au fost pufoase și absurde.

cu atât de mult s – a spus, în ciuda „timpului de închidere” care servește în mare parte ca demachiant de palete pentru public – un ultim episod de respirație înainte ca Steven Moffat să înceapă să înfășoare totul în final-acest episod are o anumită semnificație proprie, în principal în ceea ce privește medicul și direcția în care se îndreaptă personajul său pentru a doua jumătate a seriei 6. Ca Sezon introductiv al lui Matt Smith, Seria 5 a stabilit toate trăsăturile esențiale de personalitate ale celui de-al unsprezecelea Doctor și defectele sale de caracter, în timp ce Seria 6 s-a bazat pe ele și și-a dezvoltat caracterul. De-a lungul seriei 6, personalitatea sa a fost împinsă la extreme de toate lucrurile încurcate care i s-au întâmplat lui și prietenilor săi, a fost confruntat în mod constant cu unele dintre cele mai grave părți ale sale și a trebuit să facă niște alegeri destul de dure în căldura momentului. Deci, „timpul de închidere” face într-adevăr evident modul în care al unsprezecelea Doctor a fost schimbat de evenimentele din acest sezon, în bine sau în rău.

Doctor Who ora închiderii Alfie 's Stars

prin „ora închiderii”, al unsprezecelea Doctor (Matt Smith) călătorește singur de două sute de ani de la sfârșitul „complexului lui Dumnezeu” și știe în intestin că se apropie de sfârșitul călătoriei sale, așa că face tot posibilul să iasă cu o explozie și să-și ia rămas bun de la toți vechii săi prieteni cu un „turneu de adio”. Până acum, medicul a ajuns la aceeași vârstă la care a fost la începutul „astronautului imposibil”. De fapt,” timpul de închidere ” servește ca un prequel direct la acel două părți. Întreaga poveste a seriei 6 este o mare buclă de timp stabilă, iar bucla este pe cale să se închidă la sfârșitul lucrurilor doctorului, arătându-ne perspectiva sa asupra a tot ceea ce duce la Lacul Silencio. Când revine din nou în viața lui Craig Owens, doctorul intenționează să spună doar câteva cuvinte de recunoștință înainte de a pleca din nou, dar el află repede că se întâmplă ceva ciudat în zonă – ceva periculos și străin. Și, în ciuda încercării sale de a nu se implica, nu se poate abține – nu este în natura sa să se întoarcă de la oamenii care au nevoie – așa că decide să preia un ultim caz înainte de a-și înfrunta destinul în Utah.

luându-și dinamica genială de la „The Lodger” la un cu totul alt nivel, Matt Smith este din nou asociat cu James Corden pentru un act dublu care se simte ca și cum ar fi fost ridicat direct din filmul tău clasic de comedie buddy. Nivelurile obișnuite ale doctorului sass par a fi formate la o notă ori de câte ori începe să se certe cu Craig, iar personajul everyman uluit al lui Craig face o folie fină la nebunia generală și zaniness a celui de-al unsprezecelea Doctor. Doctorul se înțelege excepțional de bine cu fiul nou-născut al lui Craig, Alfie, și există o scenă foarte drăguță la mijlocul episodului în care doctorul petrece ceva timp singur cu Alfie, oferindu – i câteva sfaturi personale-o discuție unilaterală între un copil care încă mai are toată viața în fața lui și un bărbat care pare să se apropie de sfârșitul lui.

doctorul are încă o mulțime de regrete despre viața sa și nu este încă pregătit să plece, dar adevărul este că nimeni nu ar fi vreodată în poziția sa – cu atât mai puțin doctorul („sfârșitul timpului” a făcut acest lucru foarte evident). Cu toate acestea, alegerea pare să fie în afara mâinilor sale – soarta sa la Lacul Silencio este un punct fix în timp și, după ce s-a întâmplat în „apele lui Marte”, și-a învățat lecția despre gândirea că le poate sparge fără consecințe. Al unsprezecelea Doctor este într-o dispoziție mai melancolică decât de obicei în timpul „închiderii”, deoarece este încă bântuit de evenimentele din „complexul lui Dumnezeu”: toate acele lucruri urâte pe care le-a învățat despre el însuși, care încă îi cântăresc mintea. Până acum, se învinovățește pentru tot ce se întâmplă rău prietenilor săi și se teme că distruge tot ce atinge. Nu vrea ca Craig să se implice în acest caz al său, mai ales că Craig are un copil de îngrijit acum, dar Craig își pune oricum încrederea în el, iar medicul decide totuși să-l lase să-l ajute, pentru că se simte nostalgic pentru vremurile bune de când și-a ținut prietenii aproape de el.

singurătatea autoimpusă de medic în acest episod amintește foarte mult de acea perioadă apropiată de sfârșitul vieții celui de-al zecelea Doctor în care și-a înjurat tovarășii în întregime de frică și se simte foarte nesigur pe sine în acest moment. „Ora de închidere” pune întrebarea dacă medicul face sau nu mai mult rău decât bine, în timp ce rătăcește prin timp în cutia sa albastră mare. „Un om bun merge la război” a arătat clar că, în bine sau în rău, medicul atinge o mulțime de vieți și are un impact de durată asupra oamenilor, așa că mulți dintre acești oameni ar fi fost mai bine dacă nu l-ar fi întâlnit deloc? „Timpul de închidere” nu oferă un răspuns definitiv la această întrebare, deoarece spectacolul îl salvează pentru punctul culminant emoțional al următorului episod. Pentru moment însă, prietenii doctorului încă mai cred în el, chiar dacă el nu mai crede în el însuși.

Doctor Who Closing Time le-a aruncat în aer cu dragoste

în „Closing Time”, Craig Owens (James Corden) este din nou adus înapoi în staul ca un ajutor temporar pentru Doctor și, spre deosebire de rolul său din „The Lodger”, el este mult mai implicat în complotul principal încă de la început. Trebuie să spun, Îmi place Craig mult mai mult ca un personaj acum că el nu este împovărat cu un subplot în cazul în care el crește în mod constant gelos pe Doctor, pentru că conflictul începe să se simtă uzat de acest punct în spectacol. Craig este un tată nou pentru un băiețel pe nume Alfie și, din moment ce iubita lui iubită Sophie pleacă din oraș pentru câteva zile, își ia noile îndatoriri de tată foarte în serios în timp ce încearcă să țină fortul în absența ei. Cea mai mare piedică pentru Craig în acest episod este de departe propria sa conștiință de sine, propria sa îndoială de sine dacă poate sau nu să se măsoare cu adevărat ca părinte și să fie tatăl Alfie are nevoie de el să fie.

nesiguranțele lui Craig sunt agravate doar de faptul că medicul poate traduce limba pe care o vorbesc bebelușii și transmite toate nemulțumirile lui Alfie despre tatăl său – așa că chiar și propriul său fiu nou-născut îl critică, iar Alfie este un copil cu unele standarde destul de ridicate. Sentimentele de inadecvare ale lui Craig în comparație cu medicul sunt atinse din nou, într-un mod diferit, în acest episod: doctorul încă pare a fi mai bun decât el la toate ca un jack-of-all-meserii, inclusiv wrangling copii, și nu contează cât de greu Craig încearcă, el abia poate ține pasul cu Lordul timpului. Când doctorul își atribuie sarcina de a urmări Cybermen, Craig se oferă voluntar să – l ajute cu cazul său-pentru că dacă Cybermen sunt o amenințare serioasă pentru toată lumea din zonă, atunci sunt și o amenințare pentru Alfie. În plus, devine constant evident că medicul ar putea folosi câteva sfaturi de la un prieten și o mână de ajutor în acest moment.

doctorul a intrat și a ieșit din viața lui Craig doar de două ori pentru o perioadă scurtă de timp, dar el a avut deja un impact destul de mare asupra lui. Ca urmare a întâlnirilor sale cu viața extraterestră, Craig a devenit mult mai curajos în timp și mult mai dispus să se arunce în pericol de dragul copilului său sau al unui prieten. Medicul se pune în prezent în jos și se învinovățește pentru fiecare întorsătură proastă a evenimentelor care s-ar putea întâmpla prietenilor săi, ca urmare a ultimelor două episoade care îl confruntă cu faptul că pune oamenii în pericol. „Ora închiderii” arată o altă latură a acestui conflict, amintindu-le telespectatorilor că, la sfârșitul zilei, prietenii medicului au ales în continuare să își asume acest risc pentru că au simțit că merită. Acest episod implică faptul că în prezent le refuză libertatea de a alege și autonomia personală, din cauza propriei sale detestări de sine.

Craig are o bănuială că medicul nu poate face față Cibermanilor în întregime pe cont propriu, iar instinctele sale se dovedesc corecte atunci când medicul este capturat în vizuina inamicului. Pentru o mare parte din acest episod, Craig și-a pariat banii pe Doctor pentru a putea salva pe toată lumea, dar în mod ironic, Craig este cel care îl salvează pe Doctor și Alfie care îl salvează pe Craig. După ce pericolul a trecut, doctorul și Craig au un rămas bun dulce-amar: până acum Craig poate spune că este ceva foarte în neregulă cu doctorul și este foarte aproape să-și dea seama ce ar putea fi, dar medicul insistă totuși că trebuie să se confrunte singur cu această ultimă etapă a călătoriei sale. Este dureros să crezi că această conversație este probabil ultima dată când s-au văzut vreodată, iar Craig ar fi putut să nu știe niciodată ce s-a întâmplat cu doctorul, dar îi dorește bine. Și, după cum se dovedește, noul Stetson al Doctorului din „astronautul imposibil” a fost un cadou de despărțire de la Craig, care este un mic detaliu retroactiv dulce.

Doctor Who ora de închidere Cybermen 9

în timp ce au făcut câteva apariții cameo aici și acolo în ultimele două sezoane, Cybermenii nu au fost cu adevărat principalii antagoniști ai unui episod de la „the next Doctor” din seria 4. În „ora închiderii”, ei pândesc sub un mall, răpind în liniște oameni și transformându-i în rândurile lor ca paraziții robotici care sunt. Din păcate, „timpul de închidere” nu este una dintre cele mai bune apariții ale lor, deoarece nu sunt înfiorătoare în cea mai mică parte a acestui episod: au o prezență foarte mică pe ecran, sperieturile lor de salt le lipsesc un anumit pumn și sunt învinși un pic prea repede și ușor pentru gustul meu în timpul climaxului.

în timp ce Cibermanii sunt principalii răufăcători ai „timpului de închidere”, acest episod nu este cu adevărat despre ei – sunt în primul rând un vehicul cu care să avanseze complotul – și, ca urmare, motivațiile lor reale sunt purtate manual destul de repede în timpul ultimului act. Ei sunt aici în principal pentru a da Craig o șansă de a dovedi el însuși ca un erou și un tată. Cibermanii nu înțeleg emoțiile umane și cu siguranță nu le prețuiesc (ceea ce este ironic, deoarece odinioară erau ei înșiși umani) – deci, în mod natural, subestimează legătura dintre tată și fiu. Când Cibermanii încearcă să-l transforme cu forța pe Craig în a deveni unul dintre ei, instinctele sale paterne îi permit să depășească programarea lor și să lupte înapoi în cel mai important moment. Odată ce Cibermanii au fost bătuți, „timpul de închidere” nu face niciun secret faptul că dragostea lui Craig pentru Alfie a câștigat eroii noștri în această zi. În altă parte, ni se oferă o actualizare despre modul în care Amy Pond (Karen Gillan) și Rory Williams (Arthur Darvill) se descurcă, după ce au fost lăsați acasă la sfârșitul ultimului episod: amândoi au făcut un efort pentru a merge mai departe cu viața lor și Amy a aterizat ea însăși un nou loc de muncă care îndeplinesc, ceea ce face pentru un cameo emotionanta.

în ceea ce privește al treilea membru al familiei Pond, Arcul de poveste care implică tăcerea a fost pus pe spate pentru ultimele două episoade, pentru a se concentra pe dezvoltarea personajelor pentru cele trei piste ale noastre, dar ripostează cu o răzbunare în epilogul destul de răcoritor al „timpului de închidere”, pregătind scena pentru finalul care va veni. În secolul 51, River Song (Alex Kingston) studiază încă impactul pe care medicul l-a avut asupra istoriei, astfel încât să poată obține o măsurare completă a caracterului său. Dar, în timp ce garda ei este în jos, umplându-i capul cu cunoștințe și adevăr, tăcerea reapare brusc și o răpește, astfel încât să o poată forța să treacă prin planul lor de a – l ucide pe Doctor-ultimul lucru pe care și l-ar dori în acest moment.

este demn de remarcat faptul că tăcerea are la dispoziție un costum spațial complet automatizat, care poate funcționa independent de un ocupant. Ei chiar nu au nevoie ca River să facă parte din planul lor, iar faptul că nu au nevoie de ea este ceea ce face ca acest sfârșit să fie cu atât mai deranjant și mai crud. Tăcerea a dedicat mult timp și energie pregătirii ei pentru a fi arma lor și nu vor respecta dezertarea și trădarea, așa că își vor vedea planul inițial până la îndeplinire. În ceea ce-i privește, râul este proprietatea lor, sclavul lor, pentru care pot face orice. În plus, doamna Kovarian este o femeie foarte răutăcioasă. Glisarea River în acest lucru este cel mai bun mod ea poate gândi să rănească Doctor, Amy, Rory și River dintr-o dată, și să le facă pe toate suferă înainte de doctorul moare. Această femeie a avut doar aproximativ treizeci de minute de ecranizare în tot acest sezon și a reușit încă să fie unul dintre cei mai josnici ticăloși pe care i-am văzut în Doctor Who de ceva vreme, din toate abuzurile pe care le-a pus Amy și River. Monștrii care au făcut din primii ani ai vieții lui River un iad viu s-au întors să o bântuie din nou și totuși vor să-și păstreze libertatea de alegere, așa că se pare că va trebui să găsească o modalitate de a-i învinge, o dată pentru totdeauna, în finalul sezonului care este chiar după colț.

Doctor Who timp de închidere călătorie finală 4

„Closing Time” este regizat de Steve Huges, care face o treabă decentă și utilă de a conduce această poveste, făcând-o să se simtă ca un episod de sitcom în aceeași ordine de idei ca și lucrarea lui Catherine Morsehead la „The Lodger”. „Timpul de închidere” a fost, destul de adecvat, filmat într-un magazin universal din Cardiff după întuneric timp de cinci zile consecutive: ceea ce a pus multă presiune asupra distribuției și a echipajului pentru a nu numai să facă cât mai multe filmări posibil în timpul scurt în care au avut acces la locație, dar și pentru a-l face cât mai repede posibil, de multe ori lucrând ore lungi în noapte. La fel ca ultimele două episoade („Night Terrors”, „the Girl Who Waited” și „The God Complex”), „Closing Time” este o poveste cu buget destul de redus, care nu necesită o mulțime de fotografii CGI de la moară – cu excepția câtorva fotografii ale navei Cybermen care explodează și tăcerea scufundând râul în Lacul Silencio împotriva voinței sale la sfârșit.

pentru ultimele două povești, Doctor Who și-a economisit în mod clar bugetul pentru efecte speciale pentru finalul CGI, „the Wedding of River Song”, și, din fericire, această decizie nu a afectat prea mult calitatea povestirii spectacolului, pentru că mi-au plăcut cu adevărat diferitele moduri în care Doctor Who s-a bazat pe proteze și eforturi practice pentru a evoca sperieturi în a doua jumătate a seriei 6. Scorul lui Murray Gold este mai răcoros, mai comic și mai ușor în această săptămână, cu un sentiment de mirare copilăresc, reluând o mulțime de motive principale pe care Murray le-a scris pentru seriile 5 și 6. „Fragrance” prezintă o nouă variantă frumoasă a „little Amy”, în timp ce” My Time Is Running Out „este o combinație destul de agitată de” eu sunt doctorul „și” omul nebun cu o cutie ” care reușește să fie atât trist, cât și fericit în același timp. Scena finală aduce însă înapoi „Melody Pond” și „Tick Tock Goes The Clock”, pentru a marca o revenire pe teritoriul mai întunecat în timp ce ne îndreptăm spre final.

„Closing Time” este un episod destul de mediu din Doctor Who și veriga cea mai slabă din seria 6, dar apreciez puținul de înțelegere pe care îl oferă personajului doctorului înainte de „nunta cântecului râului”. Dacă „timpul de închidere” posedă mai multă substanță decât” locatarul ” într-o singură zonă, este modul în care acest episod se ocupă de Doctor.

evaluare: 6/10.

note secundare:

Doctor Who timpul de închidere căutarea 5

* „Oh, ai redecorat. Nu-mi place”.

* „nu, e tatăl tău. Nu poți să-i spui „nu mama „” nu mama?!””Asta ești tu. De asemenea,’ nu mama’, asta sunt eu. Și toți ceilalți sunt țărani. Este un pic nefericit ” ceva îmi spune că Alfie se va înțelege bine cu acest copil.

* „nu contează că … „” nu contează ce?””Nimic „” nu, ai observat ceva. Ai fața de observație pe tine! Am coșmaruri cu fața aia!”

* „eu sunt doctorul, lucrez într-un magazin acum. Aici pentru a ajuta. Uite, mi-au dat o insignă cu numele meu în caz că uit cine sunt. Foarte atent, așa cum se întâmplă”.

* „arăți groaznic „” nu am dormit, nu-i așa? Tot nu-l pot opri să plângă. Am încercat chiar să-i cânt aseară „” da, a menționat asta. Credea că și tu plângeai. El nu a primit un cadou”.

* „de ce nu este nimic din toate acestea pe prima pagină?””Oh, prima pagină are o exclusivitate despre Nina, o fată locală care a fost dată afară din Britain’ s Got Talent. Acești oameni sunt pe paginile șapte, nouăsprezece, douăzeci și doi. Pentru că nimeni nu a observat încă. Sunt mult prea entuziasmați de călătoria emoțională a Ninei, care, în echitate, este destul de inspirată”.

* ” ți se pare că sunt prost?””Heheh „”Liniștit, Furtunos”.

* „Doctore, nu. Nu pot. sunt luat – Oh, Doamne!!!”

* ” unde investighez?””Ei bine, uită-te în jur, pune întrebări. Oamenilor le place când ești cu un copil. Copiii sunt dulci. Oamenii vorbesc cu tine. De aceea iau de obicei un om cu mine” La naiba, Doc.

* acea scenă în care Craig îl bate la cap pe acel lucrător din magazin, care se ridică în spațiul ei personal, este incredibil de demnă.

* ” într-adevăr. Nu mai plânge. Ai multe de așteptat. O viață umană normală pe Pământ. Rambursări ipotecare, nouă până la cinci, un sentiment persistent cicălitoare de goliciune spirituală. Păstrează lacrimile pentru mai târziu, băiete”.

* „Da. Știi, când eram mic ca tine, visam stelele. Cred că este corect să spun în limba vârstei tale, că mi-am trăit visul, am deținut scena, i-am dat o sută zece la sută. Sper să te distrezi la fel de mult ca mine, Alfie”.

* ” Alfie, de ce vine un bip sinistru din spatele meu?”

* ” Craig, foarte curând Nu voi mai fi aici. Timpul meu se scurge. Nu mă refer la Exedor. Tăcerea va cădea atunci când se pune întrebarea. Nici măcar nu știu care e întrebarea. Întotdeauna am știut că voi muri întrebând. Chestia e, Craig, că e mâine. Nu mai pot amâna. Mâine este ziua în care-„

* „când suntem pregătiți, vom ieși. Vom converti această planetă în Cyberform „” ce, voi șase?””Știi că este suficient. Ne cunoști. Tu ești doctorul”.

* ” Craig, ce faci? Ieși afară!”Livrarea cu voce scârțâitoare a lui Matt Smith este ceea ce această linie amuzantă.

* „Cibermanii. Au explodat. Le-am aruncat în aer cu dragoste”.