Anmeldelse: Nintendo DSI XL: er større virkelig bedre?

Hot på hælene av sin kunngjøring av sin neste håndholdte 3ds, Utgitt Nintendo Nintendo Dsi XL I Nord-Amerika.

på butikkhyller nå for $189.99, er det i utgangspunktet akkurat det det høres ut som-En DSi, men større. Jeg har hatt en sjanse til å spille Med En DSi XL i omtrent en uke, og legger den gjennom sine skritt for å se om større er faktisk bedre. Hit hoppet for en titt på oppturer og nedturer I Nintendos massive nye håndholdte.

Min, det er en stor håndholdt du har der

denne tingen kalles «XL»av en grunn-den er massiv — Offisielt Sier Nintendo at Den er 93% større enn DS Lite. Hva det betyr er at skjermstørrelsen nå er 4,2 tommer, litt under en tomme større enn DSi. Og gutt, gjør den tommelen en forskjell.

bare å lese disse tallene får du egentlig ikke en god ide om hvor mye større DSi XL er enn DSi. Men i hendene og foran ansiktet ditt er forskjellen det gjør umulig å ignorere. Ja, det er nesten absurd stort, men går tilbake og spiller på standard DSi, det virker bare rett og slett lite i sammenligning. Skjermen PÅ XL er stor og lys, noe som gjør det enkelt å se små detaljer på sprites, og lar farger komme mer enn noen gang før.

Nintendo markedsfører XL som systemet som mer enn en gang person kan nyte samtidig; alle kan stå rundt en enkelt person som spiller et spill og se alt, fra omtrent alle vinkler. Tanken her er at den åpner systemet for nye typer spill som kan spilles på en enkelt håndholdt på en gang, som fighter Photo Dojo.

Men fra et rent egoistisk synspunkt er det egentlig ingenting som å sole seg i de massive skjermene mens du spiller et enkeltspillerspill. Det har egentlig ikke vært en bærbar med en skjerm så stor på markedet før, og det gjør bare alt mindre ser dårligere ut og nesten uakseptabelt.

DET er et monster, og det er tungt, men fortsatt bærbart

mens noen kan bekymre SEG for AT XL bare er for stor til å bli båret rundt som en bærbar (og det er et gyldig poeng), er det liten grunn til å bekymre seg for mye. Jada, det vil være den største tingen i lommen, men det vil passe… bare litt mer tettsittende. (Dette forutsetter at du ikke har supertette hipster jeans, og i stedet bukser som bare » passer.») Du kan også kaste den i en pose, og det vil nok passe i de fleste (mann og kvinne) vesker med letthet.

XL er også tyngre enn standard DSi med ca 100 gram, og det er mest åpenbart når det holdes i motsetning til å bæres i lommen eller vesken. Det tar litt tid å bli vant til, men det gir ikke en slitsom eller vanskelig spillopplevelse. Vi snakker 100 ekstra gram her; DSi XL veier fortsatt mindre enn et pund, og jeg vil finne det vanskelig å ta noen klager om heft på alvor.

Når det gjelder hvordan det føles å spille i hendene, tar det litt justering, spesielt hvis du er vant til den mindre formfaktoren til de tidligere DS-enhetene. Men for noen med mellomstore hender, bør fingrene sitte pent på alle hovedknappene. D — pad-og x -, Y -, A-og B-knappene har heller ikke endret størrelse-selv om de ser små ut på den store enheten, vil du føle deg hjemme.

Glanset og matt, en kamp laget i himmelen

oversiden Av DSi XL har en sexy, blank finish. Jeg prøvde hardt å få mine skitne fingeravtrykk over hele min burgundy review-enhet, men det skjedde bare ikke. Når det gjelder bunnen, er det matte materialet ment å gi deg et bedre grep på enheten når du holder den i hendene. Høres dumt, men det gjør susen, og føles bra.

det fortsetter bare å gå og gå og gå…
med en større størrelse kommer et større, lengre batteri. Nintendo sier at, avhengig av spillet som spilles og lysstyrkeinnstillingen, kan du få opptil 17 timers levetid fra en enkelt ladning. Ganske vanvittig for en bærbar, men det var ikke noe jeg kunne teste på noen vitenskapelig måte. Jeg vil si at en full ladning, MED XL på medium lysstyrkeinnstillingen (3 av 5), fikk meg gjennom mer enn 10 timers spill på en nylig tur… og det sparker fortsatt.

Ja, det er i utgangspunktet En DSi… men større

hvis du allerede har En DSi, vet du nøyaktig hva du kan forvente Med DSi XL. dens funksjonalitet, intern maskinvare og programvare er identiske på alle måter Til DSi, som ble utgitt i Nord-Amerika mindre enn et år siden. Utenom det faktum at det er større, er det ingenting annet å se her… flytte sammen.
jeg håper du hadde det gøy med De dsiware-spillene du hadde kjøpt På DSi

hvis du allerede eier En DSi, er sjansen stor for at Du har brukt Noen Dsi-Poeng på å kjøpe dsiware-spill. Dessverre er det for øyeblikket ingen måte å overføre DSiWare-spill fra en enhet til en annen, og det inkluderer til en ny DSi XL. Mens Det Er mulig å sette DSiWare-spill PÅ ET SD-kort, vil de ganske enkelt ikke spille i en annen enhet. Det samme kan sies om Eventuelle Dsi-Poeng du kanskje har lagt til for å kjøpe spill — de er bundet til en enhet og ikke en konto, og vil derfor bli holdt som gissel på din gamle håndholdte hvis du bestemmer deg for å oppgradere.

Det er et ganske latterlig tilsyn, spesielt siden DSi ble nettopp utgitt i April i fjor. Nintendo var enten kortsynt eller bare bryr seg ikke. Det er helt mulig at denne funksjonaliteten vil bli lagt til i en fastvareoppgradering i fremtiden, skjønt; det er for øyeblikket mulig å overføre Wi-Fi-innstillinger trådløst fra En DSi til En Annen. Men fra nå av, hvis du bestemmer deg for å gå større, kyss DSiWare-kjøpene dine (og eventuelle gjenværende poeng) farvel.

vent, nei, det er ikke en penn i det hele tatt

Av en eller annen grunn sender DSi XL med en stor pennlignende penn. Problemet er, det er ikke en penn i det hele tatt, til tross for maskert som sådan. Pekepennpunktet klikker ikke ut, og klippet som finnes på de fleste penner, er representert som en bump, men fungerer ikke som et klipp i det hele tatt. Det er bare en stor rumpe, penn utseende pekepenn for å få til det, det virker.

enheten kommer med en mer standard DS stylus, som glir pent inn i siden av enheten, og er bare 4mm lengre enn standard DSi stylus. Det ville bare vært fint Om Nintendo ikke prøvde å lure meg med noe som ser ut som en penn; jeg leter alltid etter penner rundt huset mitt, og dette er bare forvirrende.

Hei, sjekk ut min floppy hengsel

etter omtrent en ukes bruk, lider Min DSi XL av et » floppy hengsel.»Enhetens skjerm flipper åpen og «klikker» på plass, men det er absolutt ikke så stramt som det var da jeg først trakk den ut av pakken . Dette er spesielt merkbart hvis du spiller enheten mens tilbakelent, eller hvis du prøver å spille det mens du går.

Det er ikke en stor avtale — det beveger seg veldig litt-og i en ekstremt uformell Twitter-meningsmåling jeg løp, er jeg den eneste personen som har hatt dette problemet etter en ukes bruk av lys. Jeg prøvde å ta en video av floppy hengsle i aksjon, men det er ganske vanskelig å plukke opp på kamera, et bevis på at det er a) et utrolig lite problem og b) kanskje jeg bare er følsom for floppy hengsler.

så trenger du en av disse tingene eller hva?

Dette er et vanskelig spørsmål, og det avhenger virkelig av situasjonen din. Hvis Du for Øyeblikket Er DSi-mindre, og du ikke er så opptatt av å plukke Opp Nintendos kommende (og bakoverkompatible) 3d-håndholdte (foreløpig kalt 3DS) ved lansering neste år, Synes DSi XL et åpenbart valg. Hvis Du er i markedet For En DSi, er den ekstra $20 (DSi selger for $169,99, XL for $189,99) vel verdt det for ekstra størrelse og batterilevetid.

Men hvis du allerede eier En DSi, ENN XL er litt av en hard selge. Selv om du er noen som bare må ha alt, det faktum at Du ikke kan overføre DSiWare spill eller poeng til den nye enheten vil trolig være en stor nedtur for de fleste. På toppen av det betyr mangelen på ekstra funksjonalitet at du egentlig bare shelling ut ekstra penger for mer av det samme.

På egen hånd og med over et år å gå Før Nintendo lanserer 3ds, Er DSi XL valget håndholdt på markedet akkurat nå. Det er solid maskinvare støttet av et allerede solid og voksende bibliotek av titler. Hvis du er en gamer og du ikke eier EN DS, gjør du det galt. Nå Med DSi XL, kan du bare gjøre det større enn noen gang før.