recenzie Audio: ‘Olandezul zburător’ pe ‘Doctor Who’ la Big Finish Audio

după ce a preluat dramaturgii Aristofan și Shakespeare, Marele finisaj „Doctor Who” seria audio își îndreaptă atenția spre „Olandezul zburător” al faimei lui Wagner.

într-o serie de aventuri audio mari Finish ale legendarului Lord al timpului „Doctor Who”, teatrul clasic vine uneori în prim plan. La fel a fost și în „masca tragediei”, care l-a găsit pe Doctor cu tovarășii săi la Atena în 421 Î.HR. în compania dramaturgului grec antic, Aristofan, ale cărui comedii sunt încă interpretate și studiate astăzi. În” The Time Of The Daleks”, doctorul și alți admiratori ai lui Shakespeare se gândesc să se întoarcă în timp pentru a asista la prima producție a „Julius Caesar” a bardului.”Acum, Big Finish tocmai a lansat o aventură axată pe un alt trop literar, „Olandezul Zburător”, cunoscut publicului de operă Prin opera tragică a lui Richard Wagner, în care un căpitan de mare este condamnat să navigheze oceanele până când este răscumpărat de dragostea unei femei ” credincioase până la moarte.”Această versiune audio magnifică a poveștii” Olandezul Zburător ” reformează povestea nu în Wagnerian, ci în termeni Whovieni.

în acest episod, scris de Gemma Arrowsmith și regizat de Samuel Clemons, al șaptelea Doctor a ieșit din TARDIS împreună cu tovarășii săi Hex și Ace și se află pe puntea navei Isabella în 1742, în timp ce echipajul este bântuit de Olandezul Zburător, o navă spectrală strălucitoare care călătorește alături de ea în largul mării. Din păcate pentru cei trei aventurieri ai noștri, echipajul este la fel de speriat de sosirea misterioasă a Doctor Who și a prietenilor săi. Cu toate acestea, este într-adevăr o navă fantomă supranaturală și un echipaj, sau există o explicație mai pământească, așa cum sugerează doctorul însoțitorilor săi și căpitanului Isabellei?

această versiune audio magnifică a poveștii „Olandezul Zburător” reformează povestea nu în Wagnerian, ci în termeni Whovieni.

Sylvester McCoy (un veteran al seriei de televiziune de lungă durată) face pentru un doctor spiritual și sceptic care, în timp ce își repetă rolul pentru audiofili. Nicholas Khan la fel de Alexander Marfleet, căpitanul Isabellei, oferă o performanță extrem de eficientă pe măsură ce trece de la nesiguranța cu privire la conducerea navei (care fusese cândva comandată de tatăl său), la încrederea deplină ca căpitan atât în nume, cât și în spirit. O altă scenă eficientă îl prezintă pe Ace (jucat cu autoritate de Sophie Aldred) în conversație cu un băiat de cabină, care este de fapt o tânără care se deghizează în băiat (o energică Carly Day ca Archie/Anna), în care îi conduce pe cei cincisprezece ani să proclame lumii cine este cu adevărat.

în timp ce numele navei și al episodului sunt extrase din opera germană, spectacolul trage mai mult de la poetul Romantic britanic, Samuel Taylor Coleridge, și poemul său narativ „The Rime of the Ancient Mariner”, care include, de asemenea, o întâlnire între o navă fantomă și o navă cu echipaj uman. Într-adevăr, Doctor Who însuși citează celebrele linii „apă, apă peste tot” ale marinarului antic la începutul spectacolului. Spre concluzie, se face referire la sfârșitul lui Coleridge la poemul Despre a deveni ” mai trist, dar mai înțelept.”Episodul are, de asemenea, un prolog muzical extins la episod, dar electronice și nu Wagnerian în natură — sau nu am auzit câteva acorduri minore-cheie ale unui laitmotiv de la „Der fliegende Holl Xvnder” ascuns discordant sub undele digitale?

cei care comandă acest superb „olandez zburător” primesc, de asemenea, un al doilea, nou „Doctor Who” episod, „strămutat.”Această poveste, scrisă de Katharine Armitage, implică un alt fel de întâlnire cu necunoscutul. Într-o casă abandonată, sigilată, o entitate, poate o prezență extraterestră, încearcă să comunice cu Doctor Who, Hex și Ace. A spune mai mult ar lua prea mult din mister departe de complot. Este suficient să spunem că elementul uman este puternic și în acest episod. După cum afirmă Philip Oliver (într-o performanță subevaluată ca Hex): „îmi plac oamenii. Nu mă înțelege greșit. Îmi place o planetă extraterestră bună, dar oamenii…ei au atât de mult închis în interiorul lor, și niciodată nu ajunge la partea de jos a acesteia, la toate; niciodată nu rezolva oameni.”În acest episod, există, de asemenea, subtilități romantice încântătoare dezvăluite în relația dintre Hex și Ace.

timp de funcționare: Producțiile combinate și caracteristicile adăugate rulează în total 146 de minute.

pentru a comanda „Olandezul Zburător” și „strămutat” (plus interviuri audio cu membrii distribuției), vă rugăm să vizitați aici.